#fogyasztói társadalom
Ne csak lomtalanítson, sírjon is közben!
Amennyi lom, annyi kibeszéletlen, feldolgozatlan érzelem, egy igazi, komoly rendrakás ezért terápiával ér fel – ezt üzeni a Netflix legújabb sorozata, amely a lomtalanítási guruként birodalmat építő Marie Kondo legújabb vállalkozása. És Marie Kondo nem viccel, amikor azt mondja, egy kiadós rendrakás egyenlő az újjászületéssel.
Ők alkotják az össznépesség 20%-át, és egyre többet költenek
Az elkövetkező évtizedekben a cégeknek és a kormányoknak mind a munkaerő-piacon, mind a fogyasztásban drasztikus változásokra kell felkészülniük. Akik erre hatással vannak, azok az Y generációsok, ezen belül is a nők, a városban élők, ill. bizonyos szubkultúrák.
CEU Üzleti Kar

Vége a pazarlásnak: a briteknél már kapható a sörbe főzött kenyér
Az Egyesült Királyságban már kapható a londoni pékek és csemegeboltok kenyérfeleslegéből főzött sör, vagy egyesek szerint sörre hasonlító ital. A különös alkoholos készítmény létrehozása egyben társadalmi akció is, amivel a nyugati világ pazarló, túltermelő kultúrájára szeretnék felhívni a figyelmet.
hvg.hu

Nagy siker volt a Fekete Péntek ellentéteként alapított Kulturált Szombat
Egyáltalán nem meglepő, hogy a Fekete Péntek horrorisztikus jeleneteit megelégelve boltok tucatjai döntöttek úgy, hogy más módszerrel próbálják november végén magukhoz csábítani a vásárlókat. Az Egyesült Királyságban közel száz könyvesbolt csatlakozott a november 27-re időzített Fekete Pénteket követő Kulturált Szombat elnevezésű kezdeményezéshez.
hvg.hu

Tucatnyi kereskedői trükk, csak hogy többet költsünk a boltokban
Karácsony közeledtével egyre több weboldalon jelenik meg olyan összeállítás, mely arra igyekszik felhívni a figyelmünket, hogyan lehet ellenállni a kiskereskedelemben használatos trükköknek annak érdekében, hogy ne költsünk többet az üzletekben, mint amennyit szeretnénk. A Business Insider után most a MarketWatch is egy csokorba szedte ezeket a praktikákat.
hvg.hu

A nap, amikor már a család sem szent
Az Egyesült Államokban ma, pénteken vásárlók tízmilliói özönlik el a boltokat és az akciós termékek közül szinte mindent felvásárolnak, ezt hívják Black Fridaynek. Sok üzlet számára azonban már az egy nappal korábbi hálaadás sem szent, és megnyitják üzleteiket. A gazdasági válságnak mintha már nyoma sem lenne, mindeközben egyre többen vásárolnak online és mobilról, de sokszor teljesen feleslegesen, hiszen év közben is vannak hasonló kedvezmények.
hvg.hu

Mi legyen a fogyasztói társadalommal?
Nem hiszem, hogy fel kellene számolni a fogyasztói társadalmat – mondta a HVG-nek Per Sandberg, az Üzleti Világtanács a Fenntartható Fejlődésért (WBCSD) svéd ügyvezető igazgatója.
HVG

Boldog szeretne lenni vagy fogyasztó?
Az Egyesült Államokban egyre többen mondanak le a fényűző életvitelről az igazi boldogság érdekében. Luxus helyett az élményalapú vásárlás irányába mozdulhat a trend, ami átalakíthatja a fogyasztói társadalomra építő piacgazdaságokat.
Lukács Andrea
